Utkast: Jag har ...

Jag har funderat lite och jag tänkte börja skriva blogg igen. Om ni lovar att läsa? Bra, tänkte väl det. Vi får väl se hur länge det håller den här gången. Har insett att jag behöver ett tidsfördriv när jag inte pluggar.

Idag fick vi Cowboysoppa i skolan, vad tror ni det är? Soppa, det förstår man ju, men vad för sorts mat skulle man förknippa med Cowboy? Typ häst? Det var i alla fall någon köttfärssoppa med potatis och paprika i. Väldigt god, väldigt otippat. Våra bambatanter (mattanter, eller vad heter det på svenska?) har en dålig ovana att döpa maträtterna till något fantasifullt namn, så man inte har någon aning om vad det är för nåt. Till exempel "Alaskafilé", som Erla trodde var isbjörn. Något jag har lärt mig är att om det står något som verkar "fiskigt" så är det fiskpinnar. Fast jag och Tinny brukar ju sätta våra egna namn på maträtterna. Broskgryta, för att nämna något. Det är kycklinggryta (finns flera olika, i stort sätt samma, bara olika kryddat) men den betstår med av brosk, därav namnet.

En annan liten trevlig händelse jag tänkte berätta om är min fantastiska start jag gjorde på träningen idag. Jag var fullt koncentrerad på att dyka rakt (vilket alla andra verkar finna så himla lätt) och halkar på pallen! Ojdå tänker du, men AAAAAAJ tänkte jag. På något vänster verkar det som att jag gjorde något med min lilltå, för jag trodde helt seriöst att den satt kvar på pallen. Till råga på allt blev det ju ett benplask och jag lyckades skrika hela vägen ner till vattnet. Jag lyckades i alla fall komma undan näst intill oskadd, saknar bara halva min lilltånagel. Jag vet att du undrar hur det känns nu, och det gör faktiskt lite ont.

Kommentarer
Postat av: erla

Vi fick pannkakor! :)

2009-02-17 @ 21:20:07
Postat av: ElinAlexi

Din blogg är bäst! Klockrent! Dagens skratt! - typ det jag kände när jag läste dessa stycken ovan, plus att du borde bli komiker. Typ Magnus Betner typen. =P

2009-02-17 @ 21:46:03
URL: http://elinalexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0