Saltmannen

Idag läste jag i metro om felsjungningar. Jag har länge varit ett fan av tjuvlyssnat så självklart tycker jag detta är minst lika roligt!

Den roligaste i tidningen var "Summer of 69".
Riktiga texten: I got my first real six-string, bought it at the five-and-dime.
Felsången: I got my first real sex dream, I was five at the time.

Skrattade riktigt hårt, fast jag slutade ganska snabbt för det gjorde ont i halsen.

Var tvungen att kolla upp hemsidan och det blev inte mindre skratt där! Den här var söt!

Artist: Carola
Riktiga texten var: Känner doften från en stilla ocean, plötsligt står jag i en levande orkan
Men jag sjöng: Känner doften från en stilla ocean, plötsligt står jag i ett levande organ
Övriga kommentarer: Blev rättad av mamma
Ålder när felet upptäcktes: 11
Namn: Maria

Den här var också bra, fast mest äcklig. Men vem har aldrig sjungt fel på den låten?

Artist: Bomfunk MC’s
Riktiga texten var: Yeah straight from the top of my dome
Men jag sjöng: Cheese-scrape from the top of my dong
Övrig kommentar: Cheese-scrape (ost-skrap) från toppen av min… Tyckte den var en riktigt äcklig låttext innan jag kom på att den nog inte gick så.
Ålder när felet upptäcktes: 18
Namn: Oskar Simonsson

Gå in på www.saltmannen.se och kolla själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0