Söndagsångest

Söndag kväll och snart är det sängdags. Vad har man lyckats hitta på idag då? Jo jag skulle sålt GT (tidningar), men de kom inte, så jag vart lite irriterad. Jag var ju ute på Donsö, så jag åkte in till stan, där resten av familjen befann sig för min lillasyster och lillebror skulle springa Lilla Göteborgsvarvet. Missade när Olof sprang, men Olivia med sina två kompisar var jätteduktig! Även om de bara sprang lite mindre än 2 kilometer, eller vad det nu var. Fruktansvärt mycket folk var det i alla fall, usch. Pappa sprang det vanliga varvet igår, han var också duktig.

Jag skulle pluggat lite den här helgen, men det blev inte så jättemycket med det. Jag har nästan läst ut min bok, Mörkt Vatten, men jag har redan bestämt och skrivit ner vad jag ska säga på redovsningen. Har pluggat spanska med... repeterat lite preteritum och imperfekt. Får se på tisdag om jag har lärt mig något, skulle tippa på ett negativt resultat.

Bakat har jag faktiskt gjort. Gjorde en repris på min, Erlas och Amandas egna recept. Sockerkaka med jordnötssmör och marabouchokladbitar i. Sjukt gott. Men det blir några extra situps ikväll!

Imorgon är det morgonträning, gym och träning igen. Tror inte vi har något speciellt i skolan. Kan kanske bli en trevlig dag, men jag känner att tålamodet är inte på topp och minsta lilla kan göra det till en bottendag.

image121

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0