Fågelsoppa

Nu är jag på Donsö. Lyckades ta mig hit efter många om och men. Tog två spårvagnar tidigare än vad jag behövde för att vara säker på att hinna med båten :P När jag kom fram och ska gå mot vårt hus så möter jag mina två barndomsbästisar. Det roliga är att en av dem faktiskt inte bor ute på Donsö utan var bara sommargäst. Så hon var ute i sitt sommarhus med sin familj och stötte på vår tredje kompis under dagen. De var på en promenad och mötte då mig. Så vi stod och snackade om skolan och gamla minnen i över 1 timme. Jättetrevligt måste jag säga. Vet inte riktigt varför vi inte har hållit kontakten men jag antar att vi bara växte från varandra. Var sjukt kul att träffa dem i alla fall! Finns så mycket vi har upplevt tillsammans och vi var alltid med varandra på somrarna och busade runt. Helt sjukt vad vi kunde hitta på egentligen när jag tänker efter. T ex vår berömda fågelsoppa. Man fyllde en hink med vatten, sen plockade man massa blommor från mammas rabatt (hon påminner mig ännu om hur vi misshandlade hennes rabatt) och drog av alla blad och sånt och la ner i "soppan" och grejade med den. Sen på natten lät man den stå ute så fåglarna kunde äta den. Och detta trodde vi seriöst på, så himla kul. Det är typ mitt starkaste minne från min barndom :P Livet var kul när man var liten helt enkelt.

Men nu ska jag kanske baka eller hitta på nåt i alla fall. Händer inte så mycket annat här ute ;) Mamma är i stockholm, pappa målar huset, olof kollar på tv/sitter vid datorn och olivia är på träning. Haha, men just nu är det skönt att vara här.


c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0