The ride with you was worth the fall, my friend

Jag blir så irriterad! hata blogg.se!!!!!!! (var tvungen att ta bort de fula orden eftersom fannys mamma tydligen läser min blogg! ;)) jag borde skämmas!

I alla fall, nu ska jag skriva allt en tredje gång. Och det blir bara kortare och kortare för varje gång, men skyll inte på mig. Idag hade vi lång rast i skolan så jag och Tinny gick in på skolans cp-sega datorer en stund. Då var vi inne på birthday.se och där finns det massa kul fakta. Tänkte jag skulle lägga in lite här!


Namn

Förnamn: Karl Anton Christer
Tilltalsnamn: Anton
Efternamn: Lagerqvist


Ålder och födelseinformation

Ålder: 17 år, 2 månader och 16 dagar
Född för antal dagar sedan: 6 285 dagar
Född på vilken veckodag: Onsdag


Stjärntecken

Stjärntecken: Vattumannen


Vattumannen (21 januari - 19 februari)

Meddelsam, intellektuell och positiv

Nyckelord: Förening, revolution, vågor, telepati, exentritism, perversitet, intuition, protest, reform, sprängning
Färg: Blå
Metall: Uran
Stenar: Safir och opal

Vattumannen längtar efter ombyte och personlig frihet. Vänlig och ägnar sig ofta åt humanitär verksamhet. Han har en komplicerad karaktär och verkar ofta "vara kommen från en annan planet". De ser längre fram än de flesta andra och kan förutse händelser och konsekvenser. Självgod och självsäker anser han att hans avancerade idéer är de rätta och att således alla andra har fel... Originell, oberäknelig och okonventionell, men också oerhört charmerande och vänlig. Rebellisk och struntar i andras åsikter. Är ofta rent ut sagt "tjurskallig"! Oberoende, uppfinningsrik, rationell och intelligent. Svårt att knyta vänskapsband, eftersom har har en avvisande attityd. Dock trofast och lojal i kärleksrelationer.

Lämpliga yrkesval: Författare, talare, föreläsare, vetenskapsman, uppfinnare, astronom, socialarbetare.
Fysiska kännetecken: Slank, rena drag, brett mellan ögonen och en behaglig mun.
Känsligaste kroppsdel: Vader och anklar


Kinesisk astrologiFödelseår: 4688 (enligt månkalendern)
Element: Guld
Djur: Häst

Typiska egenskaper för en häst är:

Aktiv, allert, social, självcentrerad.

Typiska egenskaper för elementet guld är:

Stark, dygdfull, krävande.


Vilken veckodag inträffar födelsedagen på

 

2000 = Söndag
2001 = Tisdag
2002 = Onsdag
2003 = Torsdag
2004 = Fredag
2005 = Söndag
2006 = Måndag
2007 = Tisdag
2008 = Onsdag
2009 = Fredag
2010 = Lördag
2011 = Söndag
2012 = Måndag
2013 = Onsdag
2014 = Torsdag
2015 = Fredag
2016 = Lördag
2017 = Måndag
2018 = Tisdag
2019 = Onsdag

 


Kändisar som fyller på samma dag

Daniel Lindström, Artist
Eddie Gustafsson, Fotbollsspelare

Hänt samma dag (Inte alla, vissa utvalda)

1991 - Den här dagen avlider John Bardeen, amerikansk fysiker, dubbel nobelpristagare.
1969 - Den här dagen genomför George, John, Paul och Ringo - The Beatles - sitt sista offentliga framträdande, den berömda takkonserten.

 

1951 - Den här dagen föds Phil Collins, brittisk musiker.
1951 - Den här dagen avlider Ferdinand Porsche, österrikisk bilkonstruktör.
1933 - Början till slutet. Den här dagen svär Adolf Hitler eden som Tysklands rikskansler.
1927 - Den här dagen föds Olof Palme, svensk statsminister 1969-1976 och 1982-1986.
1882 - Den här dagen föds Franklin D Roosevelt, amerikansk president 1933-45.
1465 - Den här dagen sluts fred mellan Karl Knutsson Bonde och Jöns Bengtsson m.fl. i Stockholm varvid Karl abdikerar som svensk kung för andra gången.

Kommentarer
Postat av: maya

Hoppas du haft en bra dag!

2008-04-15 @ 20:36:11
URL: http://metrobloggen.se/mayas
Postat av: erla

perversitet och kommen från en annan planet. stämmer in ganska bra måste jag säga! :)

2008-04-15 @ 21:10:02
Postat av: Fannys mamma

Anton, min vän, du förvånar mig med ditt språk.... Jag har låtit dig umgås med mina unga, oskyldiga barn. Disappointed!!!

2008-04-15 @ 22:18:01
Postat av: Anton

haha, jag vet! det stämmer nästan läskigt bra ;)

okej, förlåt! jag ska ta bort det! men ibland får man faktiskt vara arg ;)

2008-04-16 @ 19:42:07
URL: http://monsterbajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0