Notna

Bara för att elin vill att jag ska skriva så ska jag göra det. Ska skriva ett riktigt tråkigt inlägg som ska förstöra allas dag!

Jag hade engelska nationellt idag, skitskoj. Hör och läs, gick ju jättebra. (Ironi) Det är så smart av dem att lägga in typ ett telefonsamtal i slutet som bara brusar för då hör man ju vad han säger. Bra jobbat där. 

Imorgon kommer täby hem :D och jag ska vara med Elin och Alicia. Vi ska kolla på cortégen och grilla lite körv. Och Elin ska blanda alkoholfria drinkar! TJOHO! :D

Men vad är då cortégen undrar säkert du. Jo det ska jag berätta (= kopiera från nån sida, orka skriva själv)

Vad är egentligen Cortègen?
Chalmers-Cortègen har rullat genom Göteborg varje valborgsmässoafton sedan 1909 förutom 1940 då det som bekant var krig och elände i världen. Stommen i Cortègen utgörs av vagnar. En vagn är oftast ett bygge på ett lastbilsflak som driver med kända personer eller en nyhet från det gångna året för att roa Göteborgs invånare. Utöver detta finns ett antal lösnummer, orkestrar och andra fasta inslag i Cortègen som t.ex. fröken Majblomma.

Det är då Chalmers och deras studenter som skapar skiten. 


Nu får det vara slut på det roliga, så hejdå. Kan avsluta med någon rolig bild.


image115

Kommentarer
Postat av: erla

oj, besse?

2008-04-29 @ 19:39:25
Postat av: ElinAlexi

Typ världens bästa blogginlägg - bara för att jag blev nämnd 3 gånger :D :D :D

2008-04-29 @ 19:54:24
URL: http://elinalexi.blogg.se/
Postat av: Klara

jag vill oxå grilla korv & dricka alkofria drinkar & kolla på cortegen "/

2008-04-29 @ 20:20:46
URL: http://helloandersson.blogg.se
Postat av: Anton

hahaha, elin du är så platt!

Fast nu blev du ju ingen korvgrillning och inga drinkar heller, men vi kollade på cortegen i alla fall ;) haha

2008-05-01 @ 09:28:23
URL: http://monsterbajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0